!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> riksdags -

När tiden går för fort...

Min sista dag har jag spenderat i Stadshuset! Måste börja med att säga, wow vilken byggnad. Det har varit så kul, för både Riksdagen och Stadshuset är två otroligt spektakulära byggnader och det har varit så kul att få vara i alla dessa fina miljöer!

I dag har jag fått vara med Moderaterna på Finansroteln. Hela förmiddagen har jag suttit med Oliver Carrà och Hannes Kataja som är pressansvariga. Jag fick lite uppgifter och fick också se hur de arbetar med press och media. Sen fick jag följa med Martin Edgélius som är biträdande borgarrådssekreterare, han visade mig runt i huset och berättade också en hel del. Martin driver också en blogg, Konservativa Tankar! Som jag skrev i förra inlägget så har dagarna bara sprungit förbi den här veckan. Tiden går (alldeles) fort när man har roligt, och lite tråkigt känns det att veckan är slut. Det har varit så fantastiskt roligt! Jag som tyckte att jag kunde en del om politik innan jag kom till Riksdagen i måndags, men nu kan jag dubbelt så mycket och jag har fått en helt annan uppfattning om hur allting går till och om allt arbete bakom alla frågor och ärenden som till slut blir genomförda.

Jag har dessutom inte bara lärt mig massor, jag har också träffat så mycket nya och framförallt drivna människor, som brinner så mycket för det dem jobbar med. De jobbar med att påverka och göra skillnad i Sverige!  Det som har varit så kul är att alla har tagit sig tid att berätta om deras arbete och ingen har brytt sig om att jag "bara är ett barn", jag har fått göra och varit med på så mycket! Jag är så tacksam för att jag har fått möjligheten att göra detta, det har gett mig väldigt mycket nyttiga erfarenheter och tankar som jag kommer att ta med mig överallt och kunna använda mig av hela livet. 

Dagarna i Riksdagen har fått mig att bli ännu mer säker på en sak än vad jag var innan, jag vill definitivt jobba med Politik när jag blir vuxen! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0