!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> riksdags -

Vilken dag!

När jag promenerade i från tåget i morse så pirrade det i hela kroppen, det skulle bli så kul med allt nytt! I dag har jag träffat min handledare Malin Löfsjögård, hon är riksdagsledamot för Moderaterna. Hela förmiddagen har Malin berättat hur hon och de andra ledamötena arbetar, och jag har fått mer insikt i hur deras arbete i Riksdagen går till. Lite visning av cafét, tidningsrummet, Rännarbanan och Kammaren har vi också hunnit med. Kort men lärorik dag! Jag har också fått lite papper att läsa inför morgondagens seminarium, Hållbara städer. Det känns kul med ett ämne som jag också kan relatera till, Hållbara städer är viktigt både nu och i framtiden.

Efter min första dag i Riksdagen full med nya intryck och miljöer så kan jag redan säga att jag är så glad att jag tog tag i det här, det är fantastiskt roligt med nya utmaningar! 

Det här kortet måste jag bära med mig inne i Riksdagen för att få gå runt med Malin eller själv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0